04 september 2009

Allergisk mot utväxt....

Fick en länk igår, från en annan svenska som bor här i Durban (Tack, Lena!)... eller hon bor lite utanför.
I alla fall, länken var till en sida som säljer svensk mat och godis och sånt. Vilket gjorde att jag snabbt ökande på min: "mat/godis-som-jag-ska-köpa-i-Sverige-och-ta-med-mej-tillbaka-hit"-lista. =)
Som att den inte redan var en mil lång, och kommer innebära att vi inte kommer ha nått annat med oss tillbaka hit efter julen än mat och godis!
Men när man sitter och funderar över vad man är sugen på, och vad man saknar från Sverige, så kommer man inte ihåg sådär jättemycket saker... Men när man sen börjar kolla på en sida där man kan beställa en massa svenska saker... då minns man plötsligt en hel massa mer saker som man bara MÅSTE ha!! =)
Singoallakakor, dill chips, olw ostbågar, chips-dipp, nyponsoppa o mandelbiskvier, kantarellsås, brödkryddor, pärlsocker... ja, listan kan göras lååååång!
Antar att vi kommer få smuggla med oss handbagaget, så de inte väger in det... hahaha, som vi alltid får lov att göra. =)
 
Just nu sitter jag med hårfärg i håret, och ska strax skölja ur det. Det här med att slippa färga utväxten så ofta om jag har slingor, funkar inte så jättebra... Kanske för att jag är "allergisk" mot utväxt, och klarar bara att ha max 1 cm... Och som jag sagt förut, håret växer med blixtens hastighet här...
Men man ska inte klaga...
Och det är soligt och härligt även idag... så det har blivit en liten stunds solning och om ett tag ska jag iväg (förhoppningsvis i sällskap av Dave) och handla mat inför helgen. Jag äääälskar att handla mat! =)
Trevlig helg alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!