01 september 2009

Ny månad, och officiellt vår!

Tänk att det är 1:a September idag!
REDAN!
Jag förstår inte hur dagarna, veckorna och månaderna kan gå så enormt, himla fort!?! Är det så för alla?? Blir det "värre" med åldern?? (Pappa påstår det... hahaha) Lever vi trots allt i en egen tidzon som går fortare än alla andras?? (För det har jag misstänkt i många år)
Eller är det helt enkelt så att tiden går fort när man har roligt?? =)

Om lite mer än en vecka kommer Dave´s föräldrar hit igen. De var här över nyår 3 veckor, och det känns som det inte alls var speciellt länge sen. Och Sia och Freddan lämnade oss ensamma (efter deras besök) för 4,5 månader sen... Det skulle lika gärna ha kunnat vara 1,5 månad sen.

Jag undrar om tiden och dagarna liksom "flyter" in i varann pga av vädret här. Det är ju inte så himla stor skillnad på sommar och vinter här... I Sverige blir det ju mera tydligt att året går... men här märker man inte om man är i april eller oktober, typ... Visst är det skillnader, men för oss som är nya i landet så lägger man inte märke till det lika mycket tror jag.

Och om 3,5 månader är vi tillbaka på Svensk mark igen (tillfälligt i alla fall)... De månaderna kommer flyga förbi... men sen hoppas jag att den månaden vi är hemma kommer gå saaaaaktaaaa! =)
Men som sagt; nu är det September, och alltså vår här nu. Fast ärligt talat känns det mera som sommar. =) Igår kväll vid tolv-tiden, så var det 23 grader och vindstilla ute... härliga kvällar vi har att se fram emot det närmaste halvåret eller så! =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!