19 juni 2011

Krugerparken!

Jag och Dave äääälskar safari!
Det är så spännande att gå upp innan solen riktigt hunnit upp och dra iväg för att spana efter djur... man vet aldrig bakom vilken krök det kommer stå en gepard eller en flock elefanter på
20 st. Eller i vilket träd man kan få syn på en leopard som mumsar på sitt byte. Spänning på hög nivå alltså... även om det mellan varven kan bli ganska segt att sitta och titta efter rörelse i trädtoppar och bakom buskar... Men trots det så tröttnar jag aldrig på safari, och varje gång en safari-vistelse tar slut tycker jag det är lika trist.

Jag är -som bekant- ingen fridluftsmänniska. Även om jag inbillar mej det med jämna mellanrum. Safari i Kruger är en precis lagom naturupplevelse för mej. Man bor enkelt, men rent och med dusch och toa. :)

I sånna här "stugor" bor man oftast i. Enkla, men mysiga.

Lunch blir i all enkelhet... Ju snabbare stopp, desto bättre. Typ.

Det här är en utav mina favvo fåglar. Och jag matar dem gärna med bröd... tills jag har typ
20 st runt mej. Då får jag lite smått panik.
Solnedgång vid ett vattenhål nära campen Satara.

2 kommentarer:

  1. Ser härligt och spännande ut! Skulle gärna åka på safari vid tillfälle! Vi var nästan på väg när vi var i Kenya, men så blev det oroligheter på grund av valet, så just då blev det inte. Kanske blir det nån annan gång...

    SvaraRadera
  2. Å, synd att det inte blev av i Kenya... har hört att det ska vara hur bra som helst där! Ni får ta en husbilstripp till Sydafrika! :)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!