22 juni 2011

Afrika-tid


Jag tycker själv att jag är ganska realistisk när jag beräknar hur lång tid saker och ting bör ta... men jag får nog snart börja inse att jag lutar kanske mer åt att vara en tidsoptimist.
Tidigare har jag skyllt på att jag och Dave lever i en annan tidzon jämfört mot alla andra... vår tid går dubbelt så snabbt som andras -minst.
När vi kom till Sydafrika var vi plötsligt allt som oftast först på plats... trots att vi var sena. Det berodde på att alla andra lever i det vi kallar; "afrika-tid".
Mycket behändigt för oss... för vi räknades nästan som oförskämt tidiga, när vi i själva verket var 10 minuter sena...
Tyvärr vänjer man sig och anpassar sig... så nuförtiden lever vi efter "afrika-tid" + vår egna tidzon... den som går snabbare än alla andras.
Resultatet blir inget vidare, och jag gissar på att vår Sverige-resa kommer innebär en massa missade möten och stressiga dagar...
Så vill ni vara säkra på att faktiskt få träffa mej... boka in en dejt 30 minuter innan du tänker vara på plats... då kommer vi samtidigt. ;)

2 kommentarer:

  1. När vi bokat en båtutflykt i Tanzania kom guiderna två timmar försent. Vilket de verkade tycka var helt normalt... inga ursäkter eller så... ;)

    SvaraRadera
  2. Hahaha, nä en ursäkt kan man glömma! "Afrika-tid" är ett väldigt flexibelt tids-begrepp. De tänkte nog inte ens på att det var sena. :) Riktigt irriterande ibland!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!