22 juni 2011

Bush-baby!

Det absolut roligaste djuret att se på safarin i Kruger var detta nedan.
En Bush Baby!
Vi har sett sånna förut, men alltid bara väldigt snabbt... de är nämligen otroligt skygga, lever i träd och är bara synliga på natten. Ingen bra kombo, alltså.
Den här gången hade vi en utanför vår stuga (Skukuza), den var såååå söt! Jag ville helst ta med den hem, så söt var den.
Jag gav den chips och en kokt potatis... båda slank ner och bush babyn smaskade nöjt. :) Ja, jag vet att man inte ska mata djuren vid camperna... men ärligt talat; jag bryr mej inte. Den var för söt för att bara låta den sitta och tråna efter våra chips. :)

De två översta bilderna är lånade från google... så att ni ska få se hur den ser ut. De två understa -som är pinsamt dåliga- är på "våran" bush baby. Dave´s pappa fick bättre kort, men jag har inte fått dem ännu... därav dessa urusla bilder. Men, men... det är bevis på att vi faktiskt såg en. :) Jag brukar beskriva den som en blandning mellan katt, ekorre och björn... Den använder händerna som en ekorre, svansen från katt och kroppen är som en liten tjock björn. Typ.
Söt va?! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!