03 december 2009

Väder och vind

Min "väder och vind" gadget en bit ner på sidan verkar inte hänga med riktigt i det Sydafrikanska vädret... det vräker ner regn nu, nämligen...! Inget "partly cloudy" här inte...

Jag vet inte vad som hänt med vädret... det är sjukt dåligt!!! Tror det har regnat varje dag i typ en vecka nu... eller i lördags var det fint, men innan det var det regn, regn, regn... och sen dess har det varit mulet och regnat varje dag... Solen har tittat fram lite grann nån dag.... nån kort stund.

Jag vet att jag ville ha mulet på 1:a Advent... men nu får det vara NOG! Dessvärre ser vädret ut att fortsätta med regn ända fram tills vi åker... =( Känns jättetrist. Jag ville ju sola!! Men man får väl komma till Sweden blek som aldrig förr...
Fördelen är väl att klimat-omställningen för oss inte blir särskilt stor...
Men man kan ju hoppas att de två dagar vi har i Jo´burg blir soliga... =) De verkar ha haft bättre väder än oss den senaste veckan.

Idag blir en tvättdag kombinerat med att packa lite... Dave är på en utbildning på skolan hela dagen... Han har inte ens tagit fram sina väskor ännu... och jag börjar bli lite smått nervös över det... Men, men... det får väl bli i helgen.
Och ikväll blir det våffla!
Jaha; mer spännande än så blir inte min dag.

2 kommentarer:

  1. Vi är precis hemkomna från St Lucia, och vädret har, som sagt, varit förfärligt! Men, jag tror nog att du är brunare än vad du tror. När jag var i Sverige i mitten på nov, var det många som tycker att jag var solbränd. Och jag hade inte solat, förutom den solen man utsätter sig när man är utomhus.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas man är brunare än vad man tror... =)
    Trist att ni har haft regn... jag läste eran blogg. Hoppas på sol, sol, sol nu! =)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!