02 december 2009

Fortsättning om svininfluensan.

Jag har bestämt mej... tills vidare i alla fall... att INTE ta vaccinet.
Jag vet inte riktigt om det är rätt eller fel beslut, men jag känner som min kompis Hanna skrev i sin kommentar; att jag är inte helt övertygad om varför jag ska ta den.

Att tänka på sina medmänniskor och inte vilja sprida smittan vidare är väl en bra och fin tanke. MEN jag får väl erkänna att jag är mera ego än de som tar vaccinet pga av de anledningarna.. tyvärr.
Alla kommentarer hjälpte kanske inte nämnvärt... men faktiskt lite... och det var väldigt intressant att höra andras åsikter! Tack för det! =)

Men, som sagt; jag är inte villig att riskera mysko biverkningar om x-antal månader eller år pga av att jag tar ett vaccin som inte är testat... Jag brukar aldrig vaccinera mej mot vanlig influensa, så jag ser faktiskt ingen anledning till att göra det nu heller.
Speciellt inte efter att ha läst om mutskandaler, innehåll i sprutan och att man trots allt inte är helt immun ändå..!

Men jag håller ett öppet sinne... jag kanske läser nått som får mej att ändra mej. Man vet ju aldrig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!