07 april 2011

Restips!

Tänkte vara så ovanlig så jag ska ge er lite restips..! Brukar ju inte vara min starka sida annars... att tipsa om saker och så.

Jag vet att Sydafrika har blivit väldigt populärt bland svenskar de senaste åren, men jag gissar att majoriteten väljer att åka på den svenska vintern, då det är sommar här i SA.

Faktum är att det kan vara en bra idé att faktiskt åka hit under den svenska sommaren istället. För det första så är det mera "lagom" varmt här... och vi svenskar gillar ju allt som är lagom. :) I Durban-området (och norra delen utav SA, tror jag) råder det torrperiod då, så man kan nästan känna sig garanterad bättre väder än vad den svenska sommaren erbjuder. :)

Och gillar man safari så är det optimalt att åka hit den perioden, då gräset är torrt och det inte är så mycket löv på träden = lättare att få syn på djur.


Dessutom flockas det flera djur vid vattenhålen, så stannar man vid ett sånt har man stor chans att få syn på en massa djur! Så är man sugen på en safari så är maj-september en väldigt bra period!

Vill du få syn på denna, eller kanske ett lejon?
Safari på svenska sommaren är vad som gäller!


Dessutom är flygbiljetterna hit flera tusen billigare per person under den perioden jämför mot tex december/januari.

Vill man ha lite experthjälp med att planera sin resa kan man vända sig till antingen http://www.sydafrikaexperten.se/ eller http://www.scandiafrica.com/
Båda ägs och drivs av svenska tjejer bosatta/bosatta halvårsvis i Sydafrika.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!