12 april 2011

Det här får mej att börja svälta mej själv...

Kom nyligen ihåg att jag fått tips om en sida där man kan klaga (eller berömma) företag, butiker och personal. Verkar vara mest för USA, England, Australien Canada och Sydafrika.

Idag har jag roat mej lite med att söka på olika företag och butiker här i Sydafrika för att se vad de har för klagomål... Tyvärr sökte jag på en del m
atbutiker, och jag måste säga att jag hädanefter troligtvis kommer svälta här nere.

Minns ni den choklad jag köpte för nån månad sen, som hade en likmask i sig? Det visar sig att jag verkligen inte är den enda som råkat ut för detta...! Choklad-älskaren i mej dog en aning när jag läste att flera har hittat maskar i sin choklad... och alla från olika märken. Uack!!

Eller vad sägs om en kackerlacka i ett nybakat bröd?? (Att äta LCHF blev plötsligt väldigt mycket enklare!)
Kackerlackan på bilden är från google... inte från nått butiks-golv

Andra vidriga (vanliga!) klagomål var; kackerlackor som sprungit runt bland frukt och grönt, samt råttor i butiken!

Handlar jag i ovanligt rena butiker, eller är jag halvblind? För än så länge har jag vare sig sett råttor eller kackerlackor... bara likmaskar. :/

1 kommentar:

  1. Urk, skulle jag se en råtta i en affär, skulle jag aldrig gå tillbaka!! Själv hade jag en snigel i min lunchsallad förra veckan...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!