02 april 2011

Nässelfeber

Igår började jag känna att det kliade typ på hela min kropp... och under natten blev det värre. Imorse upptäckte vi en massa utslag lite varstans på hela mej... och det kliade värre än någonsin. Dave insåg direkt att det var nässelfeber det var frågan om (eller; först skyllde han på Pixie och påstod att hon gett mej loppor... hahaha).
Efter att ha googlat det höll jag med honom, och troligen var det mina timmar i solen igår som utlöste det. Trist!
Som tur är har Sydafrika väldigt bra apotek... så en sväng dit och jag fick genast antihistamin-tabletter och nån liknande kräm. Kändes bättre redan efter typ 30 min. Och jag blev endast 45:- fattigare... medicin är mycket billigare här än i Sverige.

Nu känner jag mej rätt seg efter tabletterna, men måste jobba lite ändå. Att ha eget företag är inget dans på rosor... men kul! =)

1 kommentar:

  1. Usch vad tråkigt! Hoppas du mår bättre snart. Håller med om att apoteken här är jätte bra. Finns piller för allt och för det mesta funkar dom ju till och med. Och billigt!

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!