26 april 2011

Mycke´ vill ha mer...

Jag döööör... jag vill ut och resa! Jag är så ressugen så jag vet inte vad!
Jag vill se nya platser, äta annorlunda mat, bada på andra stränder, andas annorlunda luft och upptäcka andra kulturer!
Visst älskar jag Sydafrika... men att resa inom Sydafrika är liksom inte samma sak längre. Nu bor vi här, och det går helt enkelt att jämföra med att åka till Gotland på semester om man bor i Sverige. -Roligt, men kanske inte det mest exotiska man kan tänka sig. :)

Visserligen längtar jag sjukt mycket till vår planerade safari i Kruger om ca 6 veckor, men ändå... inte samma sak som att dra iväg till Cook Islands liksom.
Ibland tror jag att min äventyr-ådra ska lägga sig med tiden... men jag börjar inse att jag faktiskt gillar spänning och att ha en trygg punkt är inte mitt mål här i livet. :)

Bilderna nedan är från Cook Islands, Bermudas och Zanzibar... Nån som vill möta upp mej där? :) Erkänn att det ser så mysigt ut så man kan döööö!?

3 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att resa! Jag är nog också en sån där som inte kan få nog av äventyr. Vill helst inte åka tillbaka till samma platser, utan helst besöka nya... Zanzibar är fantastiskt fint! Vi har pratat om att åka till Afrika nästa vinter om det går, gärna till Victoriafallen.

    SvaraRadera
  2. Helt seriöst.. Jag åker gärna. Underbara bilder. När ska vi åka??? ;-)

    SvaraRadera
  3. Zanzibar lockar... och är ju inte så långt bort från Sydafrika. :)
    Samma sak med Victoria-fallen... lockar oxå, såklart. :)

    Hanna, vad tror du om en vecka i Zanzibar? ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!