09 april 2011

Hösten är här!

Nu har hösten verkligen kommit till Durban!
Hösten är början på vår torrperiod, men trots det så har det faktiskt regnat nästan varje dag senaste veckan, och det har varit mulet och trist väder. Men idag har det äntligen blivit "det rätta" höstvädret... strålande sol, klar och frisk luft och det liksom luktar höst..! Till och med ljuset är annorlunda ute nu... tycker jag i alla fall.
Visserligen föredrar jag stekande värme, men ärligt talat är nog faktiskt hösten den bästa årstiden här. Efter att ha små-plågats av sjukligt hög luftfuktighet i typ 5 månader, är det riktigt skönt att man nu inte bli klibbig så fort man går utanför huset. (Fast det skulle räcka med typ 2 månader höst... sen ha tryckande värme igen!)

Pixie
tycker det är kallt och kryper ihop till en boll i soffan

Dessutom ser jag fram emot att kunna styla håret lite igen... när det är fuktigt ute kan man inte göra mycket åt håret... det lever sitt eget liv. Men nu ska alla locktänger fram, och jag ska även färga och fixa ny "vinter-frisyr". :) Lovely!

Våran lilla gräsplätt... ser ni höstljuset? :)

Jag har även märkt att i år -för första gången sen vi flyttade hit- har jag börjat dras mot alla koftor som nu hänger i affärerna... Jag har till och med sneglat lite mot jackorna. Det är som att jag -i smyg- längtar lite efter att klä på mej riktigt kläder... inte bara glida runt i shorts, linnen och klänningar.
Fast att köpa jacka... där drar jag gränsen. Koftor och långärmat får räcka. :)
Det hänger faktiskt redan lite nytt i garderoben! Härligt!

-Vad vi haft för temperatur denna höstdag? Friska +25 gr. I skuggan, alltså. :)

1 kommentar:

  1. Oj, vad konstigt det låter... just nu när man väntar på våren här... ;)

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!