30 april 2011

Inbillning..?

Igår vaknade vi utav att våran lilla Pixie jamade och jamade (vi hade stängt sovrumsdörren för att just slippa bli väckta utav missen). Vi ignorerade henne totalt, men ångrade oss en aning när vi typ en timme senare klev ut i vardagsrummet och golvet var täckt utav fågelfjädrar och blodstänk. :(
En aning vidrigt... och varken fågeln (resterna utav den) eller katten syntes till.

Typ två timmar senare säger Dave att att såg i ögonvrån nått springa förbi på golvet... Jag trodde givetvis inte alls på honom... han har nämligen en tendens att överdriva saker lite då och då. :)
Sen åker vi iväg ett tag, och när vi kommer hem igen går Dave in i badrummet och ropar att det är en fågel som springer därinne och som tar sig ut i vardagsrummet och in under soffan... allt utan att jag sett den påstådda fågeln.
Vi lyfte runt soffan åt alla möjliga håll... utan att se nått under den.
Inbillning, var min enda tanke just då.

Tyvärr borde jag ha litat på Dave´s falksyn (ärligt talat han har grym syn!), för lite senare ser även jag den stackars fågeln under tv-bänken. Dock kan det inte varit samma fågel som Pixie lemlästat samma morgon. Den här fågeln var alldeles för levande för det.
Tyvärr hade Dave bråttom till skolan, så fågeln fick vara kvar inne ytterligare fem timmar, innan Dave -äntligen- är hemma igen och kan lyfta ut den stackars fågeln.
Som tur var var den helt oskadd. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!