02 maj 2011

Vidrigaste bilden...

Det har varit en skräckfylld halvtimme här... Jag skulle nämligen kolla att badrumsfönstret var stängt, och drog gardinen åt sidan. På gardinen -bara centimetrar från min hand- sitter ungefär världens största spindel! Jag fick hjärtstillestånd och dog en aning innan full panik utbröt, och en halv sekund senare var jag på gång att ringa typ anticimex.
Dave tyckte jag överreagerade en aning -tills han fick se monstret med egna ögon. Då var han faktiskt benägen att hålla med om den var ruggigt stor... och dessutom hårig. Uak!

Vi började diskutera hur vi (läs Dave) skulle bete oss för att få död på inkräktaren. Som alltså var ungefär lika stor som min handflata... och då överdriver jag knappt nått alls.
Jag (uppflugen på en barstol, med panik i rösten); Spraya ihjäl den! NUUUU!
Dave (med insektssprayet i ena handen och en vek flugsmälla i den andra); Men den kommer ju inte dö direkt... den är för stor! Och tänk om den kan hoppa??

Mer panik -mest jag- och en diskussion som varade 30 minuter, innan vi kom överens om en lösning:
Fylla upp badkaret med vatten, så om den ramlade ner där skulle den inte kunna ta sig någonstans, spraya i princip halva burken på den och vara beredd att slå ihjäl den alternativt stampa ihjäl den om den överlever sprayet
.
Planen lyckades, men jag ryser fortfarande till med jämna mellanrum, och vågar inte riktigt gå in i badrummet längre.
Nu kvarstår bara diskussionen om vem som ska ta bort liket. Jag är villig att förhandla hårt och orättvist för att slippa....

Eftersom jag verkligen vill att ni läsare ska förstå vad vi har utstått ikväll, lägger jag upp en bild på den äckliga spindeln. Sjysst va? Och jag måste tillägga att bilden är totalt oretuscherad... den var faktiskt så vidrig som på bilden!! Och ha i åtanke att den är som en handflata... Och nej, jag var inte speciellt nära den, jag har zoomat in på fotot.
Djävuls-avkomma?

1 kommentar:

  1. Hallå. Ja, vi fångade in vår rain spider i en kartong och släppte ut den. Just for the record, de kan hoppa och är riktigt snabba, vilket inte gör dem mindre äckliga. Men de klår ändå inte de riktigt vidriga crickets vi såg överallt i Namibia, stora som en knuten hand och åt på varandra! Bilder kommer på bloggen snart!

    Vänligen/ Jennie

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!