12 maj 2011

Det "hemliga" Durban

Idag tog Anna med mej på en sightseeing/shopping-dag i Durban. Anna har bott i SA i 13 år, och vet såklart alla de bästa (gömda) butikerna och marknaderna. Och nu gör jag oxå det... typ.
Dessutom äger och driver Anna reseföretaget "Scandi Africa" (www.scandiafrica.com), så jag passade på att fråga ut lite om resetips/safaritips för att sen kunna nämna det lite snyggt i förbifarten till mamma o pappa, för att få dem sugna på att komma och hälsa på igen. Smart va. :)
-Tack Anna för en trevlig dag! :)

Jag har även hunnit med att ta en shoppingtur i La Lucia Mall, medans datorn stod i bilen och laddade ner lite filmer på gratis internet. Snålt som tusan... men sån är jag! :)

Ikväll har jag stora problem... tre bra tv-program går samtidigt, på olika kanaler. Störande! Ett kan jag ju se direkt och ett kan jag spela in... men det tredje..?? Vänta tills det går i repris? (I princip alla program här går minst en gång i repris).
Och då till nästa problem; vilket ska jag se, vilket ska jag spela in och vilket väntar jag på tills det kommer på repris..??
Vilka programmen är? -"Desperate Housewives", "Guiliana och Bill" och "America's next top model"... inget vill man ju missa liksom.

2 kommentarer:

  1. Du kan ju alltid kolla på avsnitten på internet...då kan man kolla när man vill och slipper reklamen! Koppla laptopen till tvn...Perfekt!!
    Följer inga serier på tvn längre utan kollar på avsnitten dagen efter dom släppts i usa! :D

    SvaraRadera
  2. Bra idé! Men tyvärr är internet alldeles för dyrt här för att kunna göra så. :( :(

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!