19 november 2009

Värdelösa väder!


Regnet vräker ner idag... verkligen vräker ner! Och det blåser typ orkan ute... vilket gör det här till en dag av värdelöst väder! Igen!
Så mycket som det har regnat den senaste veckan har det inte regnat sammanlagt sen vi kom hit... för 16 månader sen! Faktiskt!
Just nu är jag så less på regn (det var mysigt en stund vid frukosten, men nu har jag lessnat igen..), så jag börjar t.o.m längta efter det svenska vädret just nu. I mina tankar är det pudersnö på marken i Sverige, och solen lyser så att snön gnistrar... kanske två, tre minusgrader och en perfekt dag för en långpromenad. Var jag nära??

Även fast jag sitter och tycker lite synd om mej själv som inte kan ligga och sola, så tycker jag desto mer synd om "våran" gardenboy (han är inte anställd av oss, utan av våran hyresvärd, annars hade jag skjutsat hem honom för länge sen)... Han är ute i trädgården i det här vädret... det är kallt, spöregn och ca; 5 cm vatten på marken... och han går i trasiga gympaskor. Även om han får ta en varmdusch innan han slutar för dagen (eller; han får göra det efter att han slutat...), så vad har han att komma hem till?? Ett dragit skjul med jordstampat golv, plast för fönsterna, inget vatten och utedass?? Jag vill ha sol för att kunna lata mej lite extra, de i kåkstäderna vill ha sol för att slippa frysa och för att slippa få deras golv förvandlat till en lerpöl...
Livet är inte rättvist.

2 kommentarer:

  1. Det spöregnar, blåser orkanvindar och är ca: 8 grader varmt. Lovely! =(

    SvaraRadera
  2. Ok... men då stannar jag hellre här.. vi har i alla fall runt 18-19 grader, och nu har det slutat att regna o blåsa... för nu i alla fall...

    SvaraRadera

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!