15 juli 2011

Once in a lifetime!!


Hjälp, vilken rolig dag vi har haft!!
Idag tränar nämligen alla team som ska vara med i flyguppvisningen som är imorgon... och vi hade planerat att spendera en liten stund
nere på fältet, för att se på.
Efter att Dave viftat lite med sitt "air crew"-pass, så kom vi in bland flygplanen, och där strosade vi omkring och fotade som galningar. Snacka vilka "wannabees" vi är! :)
Jag önskar lite att jag fått åka med i denna...
Dave hoppas på att ha sitt aerobatic-cert inom närmaste framtiden...

En "liten stund" blev plötsligt några timmar, och när vi väl skulle åka hem, så kom vi på att
vi först måste fota "Douglas DC-3":an på nära håll.

Vid planet satt ena piloten, och även nästan alla piloterna i "Eckö"-teamet (som flyger ett annat typ av plan)... Vi hörde att "Eckö"-piloterna skulle få flyga med i "DC-3":an, så vi frågade om vi oxå fick åka med, och det fick vi!! :)
Jag som egentligen är ganska flygrädd, verkar ha fruktansvärt selektivt minne ibland. Jag glömmer helt enkelt bort att jag är rädd för vissa saker/ogillar vissa saker när jag blir lite uppspelt... Så jag skrev glatt under pappret om att man inte kan stämma piloterna om något skulle inträffa... Men väl uppe i planet -fastspänd och planet har startat motorerna- då minns jag
plötsligt att det kanske inte är min dröm att flyga med i ett sånt här plan.

Men, men... Allt gick bra, och det var OTROLIGT kul!! Jag har aldrig varit utsatt för hög g-kraft under längre tid förut, så det var oxå en ganska häftig upplevelse. Dock mådde jag inte helt bra... och det tyckte piloterna i "Eckö"-teamet var himla roligt...

Givetvis har jag lite bilder från flygturen! :)

Kändes som ett krigsplan typ...
Delar utav Durban
Jag är precis så stel o nervös som jag ser ut av vara...
Väl uppe lugnade jag mej lite...
Vi fick även hälsa på i cockpit.

Douglas DC-3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna gärna en kommentar, åsikt eller fundering!